امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳
ورزش در سیطره سیاسیون؛

فرماندار مهدیشهر بدون سابقه ورزشی، سرپرست هیات وزنه‌برداری استان سمنان شد!

مجتبی اقوامی‌پناه فرماندار مهدیشهر بدون داشتن هیچگونه سابقه ورزشی، سرپرست هیات وزنه‌برداری استان سمنان شد.
کد خبر: 15738
زمان انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ بعد از ظهر -
606 بازدید

ورزش در سیطره سیاسیون؛

فرماندار مهدیشهر بدون سابقه ورزشی، سرپرست هیات وزنه‌برداری استان سمنان شد!

مجتبی اقوامی‌پناه فرماندار مهدیشهر بدون داشتن هیچگونه سابقه ورزشی، سرپرست هیات وزنه‌برداری استان سمنان شد.

 

شروع دوران احمدی‌نژاد را می‌‌توان مصادف با شروع به قهقرا رفتن نهادهای اجتماعی تخصصی و سیطره سیاست بر نهادهای مستقل مردمی دانست، زمانی که دولت در سال ۱۳۸۸ با ایجاد دو قطبی با مردم بحران مقبولیت پیدا کرد دست به اقداماتی زد که بعدها جبران‌ناپذیر شد.

 

یکی از این اقدامات حاکم کردن سیاسیون مساله‌دار بر ورزش کشور بود، سعیدلو و علی‌آبادی که بعنوان رئیس ستاد احمدی‌نژاد فعالیت داشتند و چون بخاطر مشکلات و حواشی فراوان‌شان امکان اخذ رای اعتماد از مجلس را نداشتند به سازمان تربیت‌بدنی فرستاده شدند که رئیس‌اش با نظر مستقیم رئیس‌جمهور انتخاب می‌شد.

 

ورزش تبدیل به حیاط خلوت سیاسیون شد و بسیاری از افراد مساله‌دار و پرحاشیه از دستگاه‌های غیرتخصصی و بدون تحصیلات مرتبط به سمت مدیریت‌ها در ورزش گسیل شدند تا هم به نان و نوایی برسند و هم در یک پروژه سیاسی- امنیتی، ورزش را بعنوان ابزاری برای توجیه دولت و عملکردش قرار دهند.
استان سمنان هم از این روند مستثنی نبود و یک چهره سیاسی محض بدون هیچ‌گونه رزومه تخصصی (و سوابقی در حد ورزش محلات) به ورزش آمد و همین رویه وارد کردن هم‌تیمی‌ها را در مدیریت هیات‌ها بکار بست، از مدیرکل پست تا پایانه‌ها و اعضای ستاد احمدی‌نژاد و برخی نظامیان و… بدون هیچ تخصصی به ریاست هیات‌ها گمارده شدند و دقیقا این نقطه افول و آغاز روند قهقرایی ورزش استان سمنان شد، روندی که بعد از گذشت یک و نیم دهه همچنان ادامه دارد. هرچند که بسیاری از این سیاسیون مفتضحانه و با حاشیه فراوان مجبور به فرار از ورزش شدند اما اثرات و تبعات اقدامات منفی و مخرب و غیرقابل جبران آن‌ها هنوز هم باقی مانده است.

حالا گویا مجددا این رویه سیاسی- امنیتی‌سازی ورزش در دولت رئیسی به تاسی از دولت معجزه هزاره سوم آغاز شده است و اعضای سابق ستادها و مدیران دولت احمدی‌نژاد که همان‌ها امروز در دولت رئیسی در راس قرار گرفتند، روند گذشته را در پیش گرفته‌اند.

تقی علوی مدیرکل مازندرانی ورزش و جوانان استان سمنان هم که خود از مدیران دولت سابق بوده است و چندی پیش شایعه حضور نامش در لیست پیشنهادی اصولگرایان برای عزل، دهان به دهان می‌چرخید گویا تحت نفوذ افرادی خاص، نقش تسهیلگر این جریان را بر عهده گرفته است.

نگاهی به لیست اسامی روسای هیات‌های ورزشی و همچنین اعضای هیات رئیسه برخی‌ هیات‌های ورزشی مشخص می‌کند که کدام هیات‌ها تبدیل به خانه امنی برای برخی افراد سیاسی و کانون فعالیت‌های خاص شده‌اند، تا جائی که برخی همشهریان به طنز در روند انتخاب شهردار سمنان می‌گفتند جلسه شورای شهر که مهم نیست، باید ببینیم در گعده‌های فلان هیات ورزشی چه تصمیمی می‌گرفته می‌شود!!

فارغ از همه مسائل چطور مدیران دولتی که مدعی پرکاری هستند تمرکز کار همزمان در هیات‌های ورزشی را هم علاوه بر داشتن پست پر مشغله سیاسی دارند؟ بهتر است آقایان توان خود را روی مسئولیت اداری‌شان متمرکز کنند تا شاهد شاهکارهایی نظیر اعلام تعطیلی شورای اسلامی فولاد محله و شکایت روستایی مهدیشهری که منجر به صدور حکم انفصال از خدمت برای استاندار سمنان شد، نباشیم.

لازم است تا استاندار سمنان سیدمحمدرضا هاشمی شخصا به صورت مستقیم به حواشی و امورات ورزش ورود کند و جلوی اینگونه اقدامات و رویه‌های ناصواب بایستد!!

رسانه پیامگوی سمنان در گزارش‌های بعدی از روابط پشت‌پرده موجود در ورزش و هیئت های ورزشی استان با شما مخاطبان گرامی سخن خواهد گفت.

 

نویسنده: نوید روشنایی

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *