امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
استاندار سمنان؛

بی توجهی حداقلی به حجاب هم پذیرفتنی نیست!!

عدم توجه به مقوله حجاب و عفاف حتی به صورت حداقلی نیز زیبنده استان متدین و ولایتمدار سمنان نیست، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که در دولت سیزدهم و در ادارات و دستگاه های دولتی در حوزه عفاف و حجاب قصوری صورت بگیرد.
کد خبر: 17133
زمان انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶ بعد از ظهر -
298 بازدید

استاندار سمنان؛

بی توجهی حداقلی به حجاب هم پذیرفتنی نیست!!

استاندار سمنان بر ضرورت توجه به امیدآفرینی و رویکرد مردمی در خدمات مدیران استان تاکید کرد و گفت: اعتمادآفرینی با ماندن در پشت صندلی مدیریت اتفاق نمی‌افتد و مدیران اجرایی باید همچون رئیس جمهور در میدان عمل حضور مستمر داشته باشند.

 

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۲ شهریور در آیین آغازین برنامه های هفته دولت سال ۱۴۰۲ در امامزاده یحیی(ع) شهرستان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، شهدای دولت و ۳۰۰۰شهید استان سمنان اظهار کرد: مردم‌داری بهترین راه مبارزه با دسیسه های دشمنان نظام است.

 

وی از مردم‌محوری به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌ای ایجاد امنیت پایدار در جامعه نام برد و تصریح کرد: در سایه حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها است که می‌توانیم شاهد امیدآفرینی در جامعه و بازگشت اعتماد به آنها باشیم.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان با بیان اینکه اعتماد مردم با ماندن در اتاق مدیریت برنمی گردد از مدیران اجرایی استان خواست با حضور مستمر در بین مردم و خصوصا اقشار محروم به امیدآفرینی در جامعه کمک کنند.
وی افزود: همین حضورها و دیدارهای چهره به چهره و حل مشکلات آنها سبب می شود که مردم در رویدادهای سیاسی نظیر انتخابات نیز مشارکت بالا داشته باشند.

 

وی بااشاره به تعدد پروژه‌های آماده افتتاح این استان در هفته دولت گفت: بیش از ۹۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت سال ۱۴۰۲ افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که مجموعا اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

استاندار سمنان با اشاره به حمایت های رهبری انقلاب از دولت سیزدهم افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر توانمندی و تلاش دولت سیزدهم و رضایتمندی ایشان و همچنین تاکید و تقدیر مراجع تقلید در دیدار با آیت الله رئیسی، رئیس جمهور از اقدامات انجام شده توسط دولت، امری بسیار ارزشمند است.
وی افزود: امروز در جوار گلزار شهدای والامقام با آنها تجدید بیعت کرده و میثاق می بندیم تا در مسیر آنها گام برداشته و در جهت توصیه و وصیت آنها برای خدمتگزاری به مردم اقدام کنیم، امروز بهترین راه مبارزه با دسیسه های دشمن و زمینه سازی برای امنیت، امید آفرینی و اعتماد آفرینی، خدمت برای مردم است.
هاشمی ادامه داد: جلب اعتماد مردم با پشت میز نشستن و پشت درب های بسته به دست نخواهد آمد، بلکه این امر در دیدارهای چهره به چهره با مردم و در کنار آنان بودن و خدمت برای آنها محقق می شود.
استاندار سمنان عنوان کرد: تحقق شعار سال، کسب رشد اقتصادی مثبت، کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۶ درصد، راه اندازی مجدد ۱۲۷ واحد راکد، جذب مازاد اعتبارات در حوزه سفر ریاست جمهوری به استان، اجرای بالغ بر ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مدیریت تنش آب در ایام تابستان و کسب رتبه سوم پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور، از جمله دستاوردهای ارزنده کسب شده توسط دولت سیزدهم در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه تمام بوده و پروژه جدید دولتی کلنگ زنی نخواهد شد خاطرنشان کرد: طی هفته دولت سال جاری عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه عمرانی بخش خصوصی و شهرداری ها با حجم سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان آغاز خواهد شد که به نسبت هفته دولت سال قبل افزایش یافت.
هاشمی با تاکید بر این مهم که هیچ شانی به جز شان خدمت به مردم برای خود قائل نیستیم، افزود: امروز باید به دور از قید ساعت اداری، در راستای گره گشایی از مشکلات مردم با کار جهادی و اقدامات شبانه روزی گام برداریم.
استاندار سمنان با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب به طور کل در سطح استان سمنان مطلوب است، گفت: عدم توجه به مقوله حجاب و عفاف حتی به صورت حداقلی نیز زیبنده استان متدین و ولایتمدار سمنان نیست، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که در دولت سیزدهم و در ادارات و دستگاه های دولتی در حوزه عفاف و حجاب قصوری صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: جهاد تبیین و بیان عملکرد و دستاوردهای بدست آمده، زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در امر انتخابات است، مدیران باید ارتباط خوبی با اصحاب رسانه داشته و درب اتاق آنها برای اصحاب رسانه باز باشد.
هاشمی افزود: مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برنامه ریزی لازم برای حضور در سطح شهرستان ها، بخش ها و روستاها را به جهت گره‌گشایی و خدمت رسانی به مردم در دستور کار قرار دهند.
استاندار سمنان به وجه مردمی دولت سیزدهم پرداخت و تاکید کرد: مدیران وقت خود را درگیر حاشیه ها نکنند، امروز فرصت طلایی برای حفظ انسجام و وحدت استان و جلب رضایت خدا و خدمت بی منت به مردم است.
وی همچنین بیان کرد: مدیران باید زُبده ترین و کارآمدترین نیروهای خود را که دارای ذوق و علاقه می باشند در مسند روابط عمومی منصوب کنند و در راستای جهاد تبیین و اطلاع رسانی اقدامات خود به صورت هنرمندانه تلاش کنند.
هاشمی اظهار کرد: استان سمنان همانگونه که در تمامی زمینه ها در سطح کشور پیشروست، در بحث انتخابات و حضور حداکثری و مشارکت در امر انتخابات نیز باید پیشرو و سرآمد کشور باشد.
وی با اشاره به کم‌آبی در این استان گفت: بزرگترین دغدغه مدیران استان در این ایام قطعی آب و مدیریت آن در استان بوده است.

هاشمی به وجود تنش آبی در برخی مناطق استان اشاره و تصریح کرد: علی‌رغم این تنش آبی و کاهش جدی منابع آبی خوشبختانه با مدیریت درستی که در استان صورت گرفته هیچگونه قطعی آبی در استان نداشتیم. این در حالی ست که در برخی شهرهای برخی استان های پرباران قطعی های چندین ساعته در تابستان گزارش شده است.

وی نوکری و خدمت به مردم را بزرگترین و بالاترین شأن مدیران در این دولت برشمرد و گفت: باید از فرصت خدمت به مردم در دوران مدیریت خود استفاده کنیم.
وی ادامه داد: مدیران در دولت آیت الله رییسی باید قبل از اینکه مردم به دستگاه ها مراجعه کنند و با درب های بسته مدیران مواجه شوند، خود با حضور در بین مردم به حل مشکلات آنها بپردازند.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برای هر میز مدیریت ده‌ها شهید داده اضافه کرد: همه ما مدیون شهدا و امام شهدا هستیم . دوران مدیریت گذرا است و باید از این دوران گذرا به بهترین شکل برای خدمت به خلق بهره بگیریم.
وی به در پیش بودن کنگره ۳۰۰۰شهید استان اشاره و اظهار کرد: تنها سپاه پاسداران مسوول برپایی دومین کنگره شهدا و سرداران شهید استان سمنان نیست و همه دستگاه ها موظفند در این رویداد مهم فرهنگی مشارکت کنند.

وی همچنین به خدمات ماندگار دولتی شهید رجایی پرداخت و گفت: دولت شهیدان رجایی و باهنر ۲۸ روز به طول انجامیده اما خدمات این بزرگواران برای همیشه در ذهن مردم باقی مانده است و این در حالی ست که برخی دو دوره رئیس جمهور بودند اما نام شان در حال فراموشی است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور دولت سیزدهم هم رئیس جمهور در میدان است افزود: دولت آیت الله رییسی رنگ و بوی دولت شهید رجایی را دارد.

استاندار سمنان همچنین در ادامه در آیین افتتاح یک واحد آموزشی خیرساز در سمنان گفت:  احداث این بنا و استفاده دانش آموزان در راستای دانش و علم آموزی، یقینا باقیات و صالخات برای خیرین ارجمند خواهد بود.

وی با تقدیر خیرین مدرسه ساز افزود: باید از این فضاهای آموزشی به نحو شایسه استفاده شود.
استاندار سمنان به اهمیت توجه به آموزش و پرورش پرداخت و گفت: دولت سیزدهم اعتبارات این بخش را تا حد زیادی افزایش داده است.

هاشمی با تقدیر از قشر فرهنگی استان بر لزوم سرمایه گذاری بیشتر در این بخش تاکید و اصریح کرد: خدمات نظام برای نسل جوان تبیین شود.

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *