امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
نماز جمعه این هفته 03 شهریور 1402؛

با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۰۳ شهریور ۱۴۰۲

کد خبر: 17155
زمان انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ بعد از ظهر -
267 بازدید

نماز جمعه این هفته ۰۳ شهریور ۱۴۰۲؛

با ائمه جمعه استان سمنان

سمنان

 

امام جمعه موقت سمنان بابیان اینکه خلاف‌های فردی نباید به عموم مردم و شهرستان نسبت داده شود، گفت: این همان هدف دشمن یعنی سلب اعتماد مردمی از نظام است.

 

حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلا امام این شهر ضمن بیان اینکه القای ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام از برنامه‌های که دشمن در لیست اقدامات خود قرار داده است، ابراز داشت: نقد و انتقاد سازنده باید در جامعه باشد و معتقدیم باید کم کاری برخی مدیران و مسئولان را بر سرشان فریاد کرد.

 

وی ضمن بیان اینکه انتقاد به جا حتی در مواردی نفع عموم را نیز به دنبال دارد، افزود: در این بین باید مراقب بود که در زمین دشمن و برای استکبار بازی نکنیم و به تعبیری گل به خودی نزنیم.

خطیب موقت سمنان ضمن بیان اینکه خلاف فردی نباید به عموم مردم نسبت داده شود، ابراز داشت: این همان فرصتی که دشمن به دنبالش است تا با مانور دادم روی این مسئله بتواند به اهداف شوم خود یعنی القا ناامیدی دست یابد.

مهدوی نژاد ضمن بیان اینکه دشمن در جنگ رسانه می‌کوشد تا نظام را ناکارآمد جلوه دهد، تصریح کرد: عمومیت دادن خلاف‌های فردی به کل یک جامعه نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه به سو استفاده دشمنان نیز می‌انجامد.

وی ضمن بیان اینکه افراد بسیاری هستند که در جامعه به صورت جهادی کار و فعالیت می‌کنند، افزود: برای خنثی سازی نقشه‌های دشمن تنها راه خدمت به مردم و گشایش مشکلات و کار جهادی است و انتظار می‌رود در هفته دولت این مباحث بیشتر بیان شود.

 

شاهرود

 امام جمعه شاهرود از مسئولان استان سمنان و همچنین رده‌های بالای کشوری خواست تا بیشتر به وضعیت شاهرود رسیدگی کنند، گفت: مردم انتظار تامین منابع آبی پایدار دارند.

حجت الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه ناکار آمد جلوه دادن نظام از جمله اهداف پلید دشمن است، ابراز داشت: دشمن طی چهار دهه گذشته از عمر بابرکت انقلاب بارها کوشید تا برای دست‌یابی به این خواسته خود بزرگ‌های ما را کوچک و کوچک‌های ما را بزرگ جلوه دهد و لذا بولد کردن مشکلات و خوار کردن نقاط قوت راهبرد آنها در این راه بوده است.

وی ضمن بیان اینکه اگر ناکارآمدی نظام در ذهن جوانان القا شود نتایجی نظیر دل بستن به دشمن، بروز ناامیدی و غیره به همراه خواهد داشت، گفت؛ دشمن ناکارآمدی‌هایی که نیست را بزرگ نمایی می‌کند.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه باید مراقب بود که بازیچه و سرباز دشمن نشویم، ابراز داشت: مرز بین ناکارآمدی غیرواقعی و واقعی را باید شناخت و موارد غیرواقعی را نفی کرد تا سیاه نمایی نشود.

امینی ضمن بیان اینکه در شهرستان موضوع آب و فاضلاب هنوز در گیر مسائلی چون حضور بخش خصوصی است، تصریح کرد: از مسئولان استان و رده بالا این خواسته را داریم که شاهرود را دریابند و برای حل مشکلات از قبل مانده شهرستان تلاش کنند.

وی ضمن بیان اینکه در برخی مسائل اگر دیر شود دیگر نمی‌توان کاری برای شهرستان انجام داد، افزود: چندی که به خاطر غفلت برخی رسانه‌ها و مسئولان تمام خبرهای منفی روی شاهرود زوم شده است منکر شفافیت و اطلاع رسانی نیستیم اما طی ماه‌های اخیر شاهرود صدر خبرهای منفی بوده است.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه برخی جاها و برخی خبر باید محرمانه باشد، ابراز داشت: این هنر نیست که اخبار را به رسانه‌های جهانی برسانیم که شهر مملو از فساد، دزدی و ناامنی است عزت این خانواده بزرگ را حراج منافع زودگذر و آمال‌های غلط خود نکنید.

امینی ضمن بیان اینکه از برخی خبرهای شهر خجالت زده می‌شویم، تصریح کرد: برخی مسائل عمومی مربوط به شهر و این مردم نباید پخش شود اما بدانید زمانی در دنیا شاهرود را شهر خلاف معرفی می‌کنید به چه کسی خدمت می‌کنید.

وی ضمن بیان اینکه بین شفافیت و خبر رساندن و تشویش اذهان عمومی تفاوت زیاد دارد، افزود: یک مقدار پنهان کاری برای برخی خبرها در سطح شهر لازم است این انصاف نیست که شاهرود در رأس خبرهای منفی جهان قرار گیرد و افرادی به این مقوله می‌پردازند خدمت به شهرستان نمی‌کنند.

 

مهدیشهر

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از اقدامات ویژه دولت سیزدهم است، گفت: سابقاً بسیاری از فسادها در شرکت‌های دولتی به واسطه عدم شفافیت رقم می‌خورد.

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین طی سال‌های اخیر با استقبال کم نظیر عاشقان اباعبدالله (ع) برگزار می‌شود، ابراز کرد: این همایش بزرگ در واقع عظمتی برای شیعیان است.

وی با بیان اینکه اربعین اقتدار شیعیان و وحدت مسلمانان را رقم می‌زند، افزود: مراسم در حالی برگزار می‌شود که در بین صفوف راهپیمایان اربعین، غیر شیعه شامل اهل تسنن و حتی اهل مسیحیت نیز حضور دارند و این نشانگر عظمت امام حسین (ع) است.

امام جمعه مهدیشهر اربعین را فرصتی بی نظیر برای جهاد تبیین به ویژه برای علما، مبلغان، مداحان و فرهنگیان و روشنگری دانست و تاکید کرد: اربعین فرصتی است که عظمت انقلاب اسلامی را به همه ملل مسلمان بشناسانیم.

بارانی با اشاره به حضور ۲۵ میلیون زائر اربعین در کشور عراق، گفت: باید پیام تمدن عظیم اسلامی که در حال شکل گیری است را رساند تا این روند تسهیل شود.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها از این حضور میلیونی در وحشت هستند، افزود: چند توصیه به همه زائران داریم و آن اینکه حفظ شأن یک شیعه را باید در راهپیمایی اربعین انجام داد و خویشتن دار بود و تلاش کرد که با احترام با دیگران برخورد داشت.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه زائران باید از هر گونه تماس با افراد ناشناس در کشور عراق خودداری کنند، ابراز کرد: از هر گونه گرفتن اشیایی به عنوان امانت باید از افراد نا شناس خود داری کرد.

بارانی با اشاره به هفته دولت و خدمات دولت بیان کرد: مسئله احیای اعتماد مردم و امید افزایی در بین مردم یکی از مهمترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به هیئت دولت بود که خوشبختانه دولت نیز در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات دولت سیزدهم مبارزه با فساد بود، افزود: شفاف سازی صورت‌های مالی بانک‌ها و شرکت‌های دولتی از جمله اقدامات خوبی بود که در دولت رئیسی شاهد آن بودیم چرا که سابقاً بسیاری از فسادها از شرکت‌های دولتی از همین مخفی کاری‌ها نشئت می‌گرفت.

 

آرادان

امام جمعه آرادان گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیان کردند انقلاب اسلامی ما امروز به فتح قله پیروزی نزدیک شده و لذا این ایام را باید روزهای شوق و امید و حرکت دانست.

حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن اشاره به هفته دولت، تاکید کرد: خدمت رسانی به مردم برای مسئولان باقی می‌ماند و بهترین باقیات صالحات است لذا مسئولان باید در راه گره گشایی مردم اقدامات مثبتی را صورت دهند.

وی با بیان اینکه مدیران ما امروز در دولت در حال کارهای مثبت هستند اما هر چه در توان مسئولان ما است باید این تلاش‌ها را افزایش دهند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع سپاه پاسداران فرمودند امروز روز خسته شدن نیست امروز دیگر روزی است که شیب‌های تند را گذرانده و به قله نزدیک می‌شویم.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه ما امروز به فتح قلل نزدیک هستیم و لذا این روزها ایام شوق، امید، حرکت و شکر است، گفت: قله پیروزی نهایی و طلوع خورشید عظمای ولایت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) نزدیک است.

شریفی نیا با بیان اینکه همه مسئولان ما در حال تلاش هستند اما کجا است که شعفی وجود نداشته باشد، ابراز کرد: همه نقاط ضعف و قوتی داریم لذا باید نیمه پر لیوان را ببینیم و در قبال دولتمردان می‌بایست هم تقدیر و تشکر کرد و هم اگر جایی نیاز به تذکراتی وجود دارد، نقدی را هم بیان کرد.

وی با اشاره به تلاش مسئولان در زمینه رفع مشکلات آرادان تاکید کرد: ما در هفته‌های قبل پیرامون وضعیت نابسامان پل ورودی این شهر مطالباتی را بیان کردیم و لذا با پیگیری مسئولان اعتباراتی برای این طرح گذاشته شده و امیدواریم که قبل از عید نوروز میدان ورودی آرادان آماده بهره برداری شود.

امام جمعه آرادان ضمن اشاره به سالگرد شکست آمریکا از افغانستان و خروج از این کشور پس از ۲۰ سال اشتغال گری، ابراز کرد: مردم افغانستان بسیار مقاوم هستند و همانطور که مقابل کمونیست‌ها مبارزه کردند و ابرقدرت شرق را با ذلت و خواری از افغانستان بیرون کردند در دوره اخیر نیز آمریکا را بعد از ۲۰ سال جنایت، بیرون انداختند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *