امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
یادداشت روز به قلم سید رضا هاشمی؛

چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا!

در دنیای مدرن، توسعه و پیشرفت منحصر به صنعت و تکنولوژی و علوم روز نبوده و کلاهبرداران و دزدان هم از این توسعه و پیشرفت عقب نمانده اند حتی دزدی در دنیای مدرن امروز اشکال و شعبات و شئون مختلفی پیدا نموده است
کد خبر: 17178
زمان انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ بعد از ظهر -
314 بازدید

یادداشت روز به قلم سید رضا هاشمی؛

چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا!

در دنیای مدرن، توسعه و پیشرفت منحصر به صنعت و تکنولوژی و علوم روز نبوده و کلاهبرداران و دزدان هم از این توسعه و پیشرفت عقب نمانده اند حتی دزدی در دنیای مدرن امروز اشکال و شعبات و شئون مختلفی پیدا نموده است. در قدیم دنیای دزدی منحصر بود به دزدی مال از طریق راهزنی و قطاع الطریقی و … اما در دنیای امروز دزدی های بانکی ، بورسی ، بیمه ای ، اقتصادی ، ارزی ، نفتی و صنعتی و … در امور مادی کارایی زاید الوصفی یافته اند اما بدترو نابود کننده تر از دزدی مالی، دزدی هایی است که شرف و انسانیت و کرامت بشری را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 

شاید بتوان گفت که دزدی را بتوان به دزدی معمولی و دزدی سیاسی و دزدی مذهبی تقسیم کرد

 

دزدان معمولی کسانی هستند که کیف ، موبایل، ساعت، پول، طلا و ارز خارجی و اسباب منزل را برای سیر کردن شکم خودشان و فرزندانشان می دزدند ولی دزدی سیاسی آن سرقتی است که آینده ، آرزو و کار و زندگی و ازدواج و رویا و حق و دست رنج و تحصیلات و توانایی و اعتبار و آبروی افراد را در جامعه می دزدد.

 

با انتخابات فرمایشی سرمایه های ملی شما را چپاول می کند و شما را در سیه روزی و بدبختی و فقر نگه می دارد. در دنیای مدرن امروز که استکبار بر عرصه های سیاسی حاکم است دزدی سیاسی بین دزدان رونق بسیار دارد لذا دزدان سیاسی به مراتب خطرناک تر از دزدان معمولی و مالی هستند اما دسته سوم دزدان بسیار نابود کننده تر از دو دسته سابق می باشند و آن دزدان مذهبی می باشند

دزدان مذهبی در بیان کسانی هستند که دنیای زیبایتان ، جرات اندیشه تان، علم و دانش تان، عقل و خردتان و جشن و شادمانی تان و حتی با مذهب سلامتی و دارایی تان را می دزدند.

دزدان مذهبی نه تنها جامع تر از دزدان معمولی مالتان را با رضایت شما می برند بر عالم سیاست نیز سایه می اندازند و در قالب مذهب ، ارکان قدرت و سلطه و حکمرانی را نیز به دست می گیرند و به جای شادی، غم را و به جای خداپرستی، مقدس سازی افراد را و به جای رفاه دنیوی، عذاب آخرتی را و به جای علم، جهل را ترویج می دهند و سواری می گیرند و افراد را در فرومایگی و فقر و نکبت و بدبختی نگاه می دارند و همه این امور را آزمون معنوی می دانند.

تفاوت در این است که دزدان معمولی که مالتان را می دزدند شما را انتخاب میکنند ولی دزدان سیاسی و دزدان مذهبی توسط شما انتخاب می شوند.

دزدان معمولی توسط پلیس تعقیب می شوند ولی دزدان سیاسی و مذهبی از حمایت حاکمان فاسد برخوردارند زور می گویند و طلبکار هم هستند و حاضر به شنیدن هیچ نقدی نیستند.

از آنجا که « چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا » دزدان سیاسی و دزدان مذهبی که قدرت و حکومت را در دنیای امروز و تحت شعارهای عامه پسند همچون دموکراسی، انتخابات سالم و دین و … به دست می گیرند علاوه بر مال ، همه دارایی و عزت و کرامت انسانی شما را هم می دزدند و باز هم جامعه برای آنها ارزش و اعتبار قائل خواهد شد.

مراقب دزدان باشید

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *