امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
دبیر علمی همایش ملی ابن یمین فریومدی؛

۲۵ مهر آخرین مهلت ارسال آثار به همایش ملی ابن یمین فریومدی

همایش ملی ابن‌یمین فریومدی به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان آبان ۱۴۰۲ در شاهرود و فرومد شهرستان میامی استان سمنان برگزار می‌شود و ۲۵ مهر مهلت ارسال مقالات به این همایش ملی تعیین شد.
کد خبر: 17230
زمان انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳ بعد از ظهر -
282 بازدید

دبیر علمی همایش ملی ابن یمین فریومدی؛

۲۵ مهر آخرین مهلت ارسال آثار به همایش ملی ابن یمین فریومدی

دبیر علمی همایش ملی ابن یمین فریومدی گفت: همایش ملی ابن‌یمین فریومدی به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان آبان ۱۴۰۲ در شاهرود و فرومد شهرستان میامی استان سمنان برگزار می‌شود و ۲۵ مهر مهلت ارسال مقالات به این همایش ملی تعیین شد.

 

نوید فیروزی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه همایش ملی ابن یمین فریومدی از سال گذشته آغاز شد و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان، در جلساتی متعدد با اهالی علم و فرهنگ در شهرهای تهران، سمنان، شاهرود و میامی در خصوص این همایش رایزنی کرده‌ است.

 

وی با بیان اینکه فراخوان همایش ملی این‌یمین فریومدی برای ارسال مقالات، هفته آخر مرداد منتشر شد، ادامه داد: فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه سمنان از حامیان علمی این همایش هستند.

 

وی گفت: مقالات برگزیده این همایش علمی در ویژه‌نامه نشریه مطالعات زبانی و بلاغی دانشگاه سمنان چاپ خواهد شد و به ۶ مقاله از مقالات برگزیده جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت؛ سه مقاله نخست هر کدام ۱۰۰ میلیون ریال و سه مقاله دوم هر یک ۵۰ میلیون ریال.

دبیر علمی همایش ابن یمین فریومدی، مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه علمی همایش را ۲۵ مهر سال جاری بیان کرد و اظهار داشت: موضوعات مربوط با زندگی و شعر این شاعر ارجمند محور اصلی همایش ملی ابن‌یمین فریومدی است.

وی یادآور شد گفت: بخش علمی و پژوهشی همایش ملی ابن یمین فریومدی دهم آبان در شاهرود و بخش بازدید از مقبره نیز یازدهم آبان در فرومد میامی برگزار می‌شود.

محورهای همایش ملی ابن‌یمین فریومدی شامل صنایع ادبی در اشعار ابن‌یمین، بررسی اشعار ابن‌یمین از نظر وزن و قافیه، سبک زبانی اشعار ابن یمین، بررسی و تحلیل اشعار ابن یمین از منظر رویکردهای نوین نقد ادبی، اشعار پراکنده ابن یمین در جُنگ ها، مجموعه ها ، معرفی و بازشناسی نسخ دیوان ابن یمین و نقد و بررسی تصحیحات دیوان ابن یمین، تاریخ تحولات موضوعی، و کارکردی قطعه‌سرایی در ایران و بررسی قطعه به عنوان یک نوع ادبی، اهمیت قطعه از نظر ارائه اطلاعات تاریخی، سیاسی، اجتماعی، شاعران قطعه‌سرا پیش وپس از ابن یمین و قطعه‌سرایی در روزگار ما، است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *