امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳
نماز جمعه این هفته 10 شهریور 1402؛

با ائمه جمعه استان سمنان

کد خبر: 17284
زمان انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ بعد از ظهر -
343 بازدید

نماز جمعه این هفته ۱۰ شهریور ۱۴۰۲؛

با ائمه جمعه استان سمنان

سمنان

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دولت سیزدهم در خنثی‌سازی تحریم‌ها اهتمام ویژه دارد، گفت: با تکیه بر توانمندی داخل تحریم‌ها بی‌اثر است.

 

حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلا امام این شهر ضمن بیان اینکه دشمن با اعمال تحریم‌های ظالمانه کوشید تا ایران را در بن بست انزوا قرار دهد، ابراز داشت: ایران از همان روز نخست این تحریم‌ها تصمیم گرفت تا دشمن را در رسیدن به این هدف ناکام بگذارد.

 

وی ضمن بیان اینکه دولت سیزدهم در خنثی سازی تحریم‌ها اهتمام ویژه دارد، افزود: نمونه این بی اثری تحریم را در راه اندازی فاز ۱۱ گاز پارس جنوبی می‌توان به وضوح دید که با تکیه بر توان داخلی توانستیم به این موفقیت ارزشمند دست پیدا کنیم.

خطیب جمعه سمنان ضمن بیان اینکه این پروژه عظیم بعد از ۲۰ سال راه اندازی شده است، ابراز داشت: ایران بار دیگر اثبات کرد که با داشتن دانش و نیروهای بومی قادر است تحریم‌های دشمن را بی اثر سازد.

مطیعی ضمن بیان اینکه با تحریم‌ها نه تنها ایران در انزوا واقع نشد بلکه ارتباطات آن با دیگر کشورها شکل جدیدتر به خود گرفت، تصریح کرد: ایران به عضویت گروه بریکس متشکل از برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، چین و هند درآمد و این هندسه جدید جهانی را پدیدار کرد.

وی ضمن بیان اینکه اکنون زمان یک‌جانبه گرایی به پایان دوران خود رسیده است، افزود: با عضویت ایران در این گروه جبهه مقابله با غرب تقویت خواهد شد.

 

شاهرود

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه محور شاهرود_بسطام میزبان جا ماندگان اربعین خواهد بود، گفت: بستر لازم برای حضور اقشار مختلف مردم فراهم است.

حجت الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلا مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه حماسه سید الشهدا برکات دنیوی و اخروی برای بشر و امت اسلام و دوست داران اهل بیت به همراه دارد، ابراز داشت: نمونه آن در پیاده روی اربعین می‌توان دید که همه دنیا و انسان‌ها با همه گرایش و سلیقه‌ها در این زیارت دسته جمعی شرکت می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر در این گردهمایی اعجاز است، افزود: این یک تمرین آخر زمانی و همگرایی بین امت اسلام و دوست داران اهل بیت (ع) است.

خطیب جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه برای بسیاری افراد امکان حضور در این گردهمایی وجود ندارد، ابراز داشت: این گروه مشتاقان پیاده روی اربعین می‌توانند در مدل شبیه سازی شده آن شرکت کنند که مسیر شاهرود تا بسطام برای این منظور آماده سازی شده است.

امینی در ادامه تصریح کرد: هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در جمله‌ای فرمودند شرایط کشور گونه‌ای که به قله نزدیک شدیم و این شیرینی و سختی‌هایی همراه خود دارد به آن معنا که علیرغم مشکلات باید امیدوار بود.

وی افزود: حضور نیروهای مسلح اقتدار ارتش برای دشمن یک عنصر بازدارنده است و امیدواریم در اقتصاد نیز اقتدار مشاهده کنیم و بتوانیم در این حوزه هم بگوییم به قله نزدیک شدیم.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه ما ثابت کردیم می‌شود، می‌توانیم، داریم، ابراز داشت: دشمن در سه راهبرد خباثت، حفظ فشار حداکثری و بازدارندگی در انتخابات آتی دنبال منافع خود است.

امینی ضمن بیان اینکه دشمن بدون جنگ و خونریزی در انتخابات دنبال اغتشاشات و التهاب هستند، تصریح کرد: دشمن یکپارچگی ما را نمی‌خواهد لذا در برنامه‌های خودشان به دنبال تفرقه و اختلاف هستند.

وی افزود: ملت ایران باید در انتخابات پیش رو باید بیش از پیش مراقب این راهبردها باشند و با هوشیاری همچنان که تاکنون بود اجازه تحقق راهبردهای دشمن را ندهند.

 

آرادان

امام جمعه آرادان با بیان اینکه اربعین حرکت بزرگی در مسیر آمادگی برای ظهور حضرت حجت (عج) است، گفت: این تجمع باشکوه، امام حسین(ع) را به دنیا معرفی می کند.

حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) اربعین حسینی را گردهمایی عظیم ملت‌های مختلف دانست و تاکید کرد: در گذرگاه منطقه غرب و کردستان تصاویر حاکی از حضور پرشور برادران اهل سنت در راهپیمایی اربعین حسینی و برپایی موکب‌های بزرگ زائران دارد.

وی با بیان اینکه این نشان می‌دهد که همه محب امام حسین (ع) هستند و با عشق و شور خاصی از زائران پذیرایی می‌شود، افزود: از بسیاری کشورها حتی هندوستان و پاکستان و افغانستان و از کشورهای غربی و … این روزها زائران خود را به سمت کربلا می‌رسانند که نشان می‌دهد این تجمع باشکوه امام حسین (ع) را به دنیا معرفی کرده است.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه اربعین حرکت بزرگی در مسیر آمادگی برای ظهور حضرت حجت (عج) است، تاکید داشت: امسال برای نخستین بار شهرستان آرادان نیز در اربعین حسینی موکب خواهد داشت و کمک‌های قابل توجهی نیز از سوی خیران به این موکب در کربلا شده است.

شریفی نیا با بیان اینکه این مشارکت نشان از عشق مردم آرادان به امام حسین (ع) دارد، گفت: این حرکت اول مردم آرادان با برنامه‌ریزی بهتر در سال‌های آتی نیز می‌تواند خدمت گزاری خوبی را به زائران ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی روز اربعین و پیاده روی نمادین در شهرستان آرادان افزود: این راهپیمایی از یادمان شهدای گمنام به سمت امامزاده و گلزار شهدای آرادان با جمعیت خوب مردم آرادان برگزار خواهد شد و مردم از دور زیارت اربعین رو عزاداری این روز را برپا خواهند کرد.

امام جمعه آرادان با اشاره به هفته دولت و دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده که مورد قدردانی معظم له نیز قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به برنامه‌ریزی برای حل ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق در کشورمان اشاره کرد.

شریفی نیا با بیان اینکه مشکلات مثبتی که رخ داده علیرغم تمام مشکلاتی است که در کشورمان وجود دارد، ابراز کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کردند بحث گرانی‌ها وجود دارد اما باید نقاط مثبت را نیز دید و از مسئولان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه افزایش تولید گاز برای کاهش ناترازی، افزایش ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و حضور در ائتلاف‌های بزرگ جهانی و بازگرداندن اموال ملت ایران در کشورهای مختلف در زمره دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم است، افزود: اموال ایران که به واسطه فروش نفت و گاز و … آمریکا اجازه نمی‌داد که پرداخت شود مانند کره جنوبی و ژاپن و… بالاخره آزاد شد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه خیانت بزرگی در هشت سال گذشته شد و باید این افراد محاکمه شوند، ابراز کرد: کارخانه‌های بسیاری در هشت سال دولت قبل به تعطیلی رسید و اموال کشورمان بلوکه شد و به بهانه اینکه به معاهدات اف ای تی اف و … نپیوستیم، ضربه خوردیم اما حالا می‌بینیم که دیپلماسی دولت سیزدهم توانسته این مشکلات را حل کند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *