امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳
مدیرکل هواشناسی استان سمنان؛

هشدار نارنجی همراه با تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک طی چندروز آینده

وزش بادهای شدید تا بسیار شدید و تندبادهای لحظه ای و خیزش گردوخاک از جمله مخاطرات شرایط آب و هوایی طی ۴۸ ساعت آینده در استان سمنان است.
کد خبر: 17428
زمان انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ بعد از ظهر -
426 بازدید

مدیرکل هواشناسی استان سمنان؛

هشدار نارنجی همراه با تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک طی چندروز آینده

اداره‌کل هواشناسی استان سمنان نسبت به خسارت، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این استان به دلیل وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک هشدار نارنجی طی چندروز آینده اعلام کرد.

 

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی افزایش گرادیان فشار و وزش بادهای شدید و تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک از امروز نوزدهم شهریور آغاز می‌شود و این شرایط تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

 

ایرج مصطفوی ادامه داد: وزش بادهای شدید تا بسیار شدید و تندبادهای لحظه ای و خیزش گردوخاک از جمله مخاطرات شرایط آب و هوایی طی ۴۸ ساعت آینده در استان سمنان است.

 

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: مهمترین مخاطرات این سامانه احتمال خطرات ناشی از باد شدید مانند شکسته شدن درختان و سقوط سازه های سست، آسیب به سازه های موقت، گلخانه ها، تابلوهای سطح شهر، سقوط اجسام از ارتفاع، خیزش گرد و خاک و احتمال کاهش دید افقی، محسوب می شود.

مصطفوی به توصیه های مهم و پیشگیرانه در برابر باد شدید این روزها اشاره و اضافه کرد: محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمانهای نیمه‌کاره و درختان خشک، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ای، خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمانهای نیمه‌کاره، تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارتهای احتمالی ناشی از وزش باد شدید است.

وی اظهار کرد: بر این اساس، پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه برای گروه های حساس، سالمندان و خردسالان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی و پرهیز از ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز و کوهنوردی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را امروز ۲۲ و ۳۶ درجه سانتیگراد عنوان کرد و ابراز داشت: خنک‌ترین بخش استان سمنان امروز رضوان با هشت و شهمیرزاد با ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *