امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
رییس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان؛

کشف ۲ تن شوینده تقلبی تا کلاهبرداری اینترنتی در استان

در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالاو ارز و سوخت ، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور سمنان- دامغان به یک دستگاه نیسان با بار زیاد مواد شوینده مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
کد خبر: 18977
زمان انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲ بعد از ظهر -
204 بازدید

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان؛

کشف ۲ تن شوینده تقلبی تا کلاهبرداری اینترنتی در استان

 پلیس استان سمنان از کشف ۲ تن مواد شوینده تقلبی و کشف کلاهبرداری اینترنتی از خریدار یک دستگاه پیانو در این شهرستان خبر داد.

 

 رییس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۲ تن مواد شوینده تقلبی و دستگیری یک نفر در این رابطه در شهرستان سمنان خبر داد و به خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالاو ارز و سوخت ، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور سمنان- دامغان به یک دستگاه نیسان با بار زیاد مواد شوینده مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

 

سرهنگ احمد حاج پروانه افزود: در بررسی های اولیه پلیس مشخص شد این خودرو دارای مقادیر زیادی مواد شوینده با برچسب شرکت های معتبر است که راننده فاقد مدارک لازم و بارنامه بود و به همین منظور وسیله نقلیه برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی منتقل شد.

 

وی تصریح کرد: برابر نظریه اولیه کارشناس غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، تمام ای محموله تقلبی و خارج از شبکه توزیع بود و ارزش ریالی آنها ۲۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام شد.

سرهنگ حاج پروانه از بازداشت یک نفر متهم در این رابطه خبر داد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی و خودروی وی توقیف شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق و احتکار توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

رییس پلیس فتا استان سمنان نیز گفت: از فردی که بابت خرید ساز پیانو در فضای مجازی کلاهبرداری شده بود، با همت کارشناسان پلیس فتا، وجه پرداختی به حساب شاکی عودت داده شد.

سرهنگ محمدرضا فدائیان در تکمیل جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با مشاهده آگهی خرید ساز پیانو در فضای مجازی مبلغ ۵۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال به حساب فروشنده واریز کرد و با گذشت ۲ ماه، کالا را دریافت نکرد، پرونده تشکیل و توسط کارشناسان پلیس فتا تحت پیگرد قرار گرفت.

وی اضافه کرد با بررسی های تخصصی و هوشمند پلیس، حساب مقصد در کمترین زمان ممکن شناسایی و با هماهنگی های لازم نسبت به مسدود کردن آن اقدام و وجه پرداختی به حساب شاکی عودت داده شد.

رییس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه پرونده تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است، به شهروندانی که قصد خرید اینترنتی دارند گفت: خرید از سایت های دارای نماد الکترونیکی بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی است؛ قانونمند کردن، ساماندهی، احراز هویت و تائید صلاحیت از مهمترین مزایای نمای اعتماد الکترونیک است و تارنمای اینترنتی دارای نماد متعهد هستند که رضایت کاربر را در تمام مراحل خرید اینترنتی جلب و به درستی به وظایف خود عمل کنند.

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *