امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
نماز جمعه این هفته 10 آذر 1402؛

با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۱۰ آذر ۱۴۰۲

کد خبر: 19002
زمان انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ بعد از ظهر -
285 بازدید

نماز جمعه این هفته ۱۰ آذر ۱۴۰۲؛

با ائمه جمعه استان سمنان

سمنان

 

 امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه سرعت پیشرفت علم ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف بسیار بالا است، گفت: جهت فکری دانشجویان با فضیلت در سایه مکتب انقلابی نمودار شود.

 

 حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای امام خمینی (ره) این شهر ضمن بیان اینکه رشد علمی ایران از جمله اعترافاتی است که همه دنیا به آن اذعان دارند، ابراز داشت: شانزدهم آذرماه روز دانشجو فرصتی که دانشگاهیان علاوه بر درخشش در حوزه‌های مختلفی علمی، فکر دینی و اسلامی خود را نیز ارتقا بخشند.

 

وی ضمن بیان اینکه فکر دینی و اسلامی نیز همزمان با رشد علم باید بین دانشجویان رخنه کند، افزود: جهت فکری دانشجویان با فضیلت در سایه مکتب انقلابی نمودار شود.

خطیب موقت نمازجمعه سمنان ضمن بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که با رویکردهای درست فکری قله‌های علمی را فتح کنیم، ابراز داشت: خوشبختانه ایران در همه عرصه‌ها رشد علمی خود را به دنیا اثبات کرده است.

مهدوی نژاد بابیان اینکه کرونا ثابت کرد که قدرت‌های دنیا امکانات خود را به رایگان در اختیار سایر کشورها نخواهند گذاشت، تصریح کرد: همین نمونه ملموس نشان از این دارد که باید به دنبال تقویت پایه‌های علمی کشور خیز برداشت.

وی ضمن بیان اینکه در کنار رشد علمی جهت فکری یک دانشجو به لحاظ سیاسی نیز مهم است، افزود: دانشجویان باید به عنوان نمونه‌های فضیلت و اخلاق در جهان نیز قدرت نمایی کنند.

موضوع جنگ غزه، دستاوردهای طوفان الاقصی، روز بزرگداشت آیت الله مدرس، انتخابات، سمنان پایتخت کتاب و لزوم کاستن از مشکلات مردم و روز بیمه از جمله مهمترین مباحث مطرح شده تریبون این هفته نماز جمعه سمنان بود.

 

شاهرود

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه دشمن بیش از سه دهه از تلاش برای ساخت خاورمیانه جدید ناکام مانده است، گفت: «طوفان الاقصی» جدیدترین توطئه‌ها و محاسبات دشمن را برهم ریخت.

حجت الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن که مواضع خود را در خطر می‌دید کوشید تا با ساخت خاورمیانه جدید به اهداف شوم و گذشته خود برگردد، ابراز داشت: خوشبختانه با حضور جبهه مقاومت از این توطئه خود همواره ناکام مانده است.

وی ضمن بیان اینکه آمریکا طی این چهار دهه همه همت و تلاش خود را به کار بست تا منطقه غرب آسیای جدید را بنیان گذاری کند، افزود: به وضوح دیدیم که در جنگ غزه نیز این توطئه به شکست منتهی شد و آسیای غربی با رویکرد آمریکا زدایی در حال شکل‌گیری است.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی همه برنامه‌ریزی و محاسبات دشمن را بر هم ریخته است، ابراز داشت: تصور آمریکا بر این بود که می‌تواند بر خاورمیانه چیره شود اما نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه آمریکا زدایی در منطقه ایجاد شده است.

امینی ضمن بیان اینکه با وحدت ایجاد شده در منطقه دوگانه‌هایی نظیر شیعه و سنی، عرب و عجم و غیره از بین خواهد رفت، تصریح کرد: مسئله فلسطین نیز به سمت حل شدن پیش می‌رود و این خشم دشمن را برانگیخته است.

وی بابیان اینکه در این جنگ دشمن متحمل هزینه‌های اقتصادی گزافی نیز شده است، افزود: این جنگ نه تنها فایده‌ای برای رژیم صهیونیستی نداشت بلکه با فراخواندن نیروهای کاری به سمت جنگ به اقتصاد خود نیز ضربه وارد کرده است و تشدید مهاجرت معکوس را به همراه داشت.

 

مهدیشهر

امام جمعه مهدیشهر دشمن شناسی و بصیرت را ویژگی مرحوم مدرس دانست و گفت: مخالفت ایشان با قرارداد ننگین ۱۹۱۹ در مجلس و اعتراض وی، مصداق بارز این بصیرت است.

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر به میزبانی مصلای بزرگ این شهر ضمن گرامی داشت روز مجلس، تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های شهید مدرس این بود که خود را وکیل مردم می‌دانست و نه ولی آنها؛ و این مهم باید سر لوحه امور نمایندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مرحوم مدرس در بسیاری مواقع مباحث مجلس را با مردم مطرح می‌کرد، افزود: اگر روابط نمایندگان با مردم و موکلان آنها مانند روابط مدرس با کشاورز، کارگر و کاسب و … باشد، برخی طرح‌ها و لوایح که صدای اعتراض مردم را بلند می‌کند، تصویب نخواهد شد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه دومین ویژگی بارز شهید مدرس، معیشت خواهی بود، بیان کرد: مدرس بسیار به دنبال معیشت مردم بود و حتی نمایندگان را به ساخت بیمارستان دعوت می‌کرد کما اینکه در شهر ری شاهد راه اندازی بیمارستان فیروز آبادی بودیم تا به مردم خدمت رسانی شود.

بارانی با بیان اینکه مدرس دشمن شناس خوبی نیز بود و بصیرت سیاسی او مثال زدنی بود، گفت: مخالفت مدرس با قرارداد ننگین ۱۹۱۹ که استقلال کشور را بر هم می‌زد، نمونه بصیرت او بود.

وی با بیان اینکه شعار مدرس نه شرقی و نه غربی بود، افزود: وقتی مدرس تبعید شد، خطاب به فرزندش اعلام می‌داشت که انگلیسی‌ها به دنبال بر سر کار گذاردن کسانی هستند که بتوانند توطئه آنها را به راحتی در کشورمان اجرا کنند و این نگاه با بصیرت مدرس را نشان می‌دهد.

امام جمعه مهدیشهر ضمن گرامی داشت روز دانشجو، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیری از شهید بهشتی دارند که می‌فرمایند دانشجو مؤذن جامعه است و اگر مؤذن بیدار باشد، مردم را بیدار می‌کند اما اگر مؤذن خواب بماند مردم هم در خواب خواهند بود و لذا دانشجویان ما هر قدر بصیر و آگاه و انقلابی باشند، جامعه را می‌توانند به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی هدایت کنند.

بارانی با بیان اینکه یکی از مهمترین سفارش‌های مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان تعهد است، تاکید کرد: معظم له از دانشجویان چند مطالبه دارند که یکی از آنها نیاز به کشور به عالمان متعهد است.

وی با بیان اینکه هر کشوری که علم داشته باشد، اقتدار دارد، گفت: اگر کسی علم نداشته باشد، دیگران بر آن برتری خواهند داشت که مصداق آن در کشور خودمان وجود دارد کشوری که روزگاری حتی از تولید ساده‌ترین ادوات محروم بود و آمریکایی‌ها هر قدر می‌توانستند، آن را استثمار کردند اما به برکت انقلاب اسلامی امروز در زمره قدرت‌های نظامی دنیا است.

 

آرادان

امام جمعه آرادان با بیان اینکه نخستین شرط نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، انقلابی بودن افراد است، گفت: مردم باید با وسعت دید، بهترین افراد را راهی مجلس کنند.

حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن گرامی داشت یاد آیت الله مدرس و روز مجلس، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده خواهی و مرعوب کردن و تطمیع‌های قدرت‌های جهانی بایستد و از مصالح کشور دفاع کند

وی با بیان اینکه نخستین شرط نماینده مجلس در کشورمان این است که انقلابی باشد، افزود: نماینده مجلس نباید به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از اخم دشمنان بترسد و مرعوب نشود لذا باید تا فاصله انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه بررسی کرد و بهترین‌ها را به مجلس فرستاد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه امام خمینی (ره) بارها نام مدرس را می‌آوردند، گفت: آیت الله مدرس شخصیتی بود که هیچ عامل ارعاب و تطمیع و فریب‌گری در او اثر نمی‌کرد و با پول و ارعاب و ایجاد فضای وحشت عقب نشینی نمی‌کرد.

شریفی نیا با بیان اینکه همان وقتی که فضا بر ضد آیت الله مدرس متشنج شده بود، ایستادگی کرد و حرف خودش را زد، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) از جمله مهمترین ویژگی نماینده مجلس و خبرگان انقلابی بودن است.

وی با بیان اینکه امسال سال انتخابات است و همه وظیفه داریم که چشم‌ها را باز کرده و دیدهایمان را وسعت ببخشیم تا آرمان‌ها و ویژگی‌ها و ملاک‌ها را بهتر ببینیم، افزود: آینده چهار ساله کشور در گرو انتخاب مردم دارد و این نشان از اهمیت انتخابات دارد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه مردم ما با سختی معیشت روبرو هستند و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند که باید معیشت مردم درست شود زیرا تا زمانی که معیشت درست نشود، خدمات دولت دیده نمی‌شود، اما موضوع انتخابات، مسئله سرنوشت ساز سال‌های آتی است.

شریفی نیا با بیان اینکه دولت خدمات خوبی را ارائه می‌کند و دولتمردان به صورت هفتگی به نقاط مختلف کشورمان سفر می‌کنند تا مشکلات را کاهش دهند، گفت: نباید فراموش کرد که دولت سیزدهم، خزانه خالی را تحویل گرفت اما در این دو سالی که دولت رئیسی به روی کار آمده شاهد هستیم که اقدامات خوبی صورت گرفته تا جایی که برای مثال در تابستان‌ها دیگر شاهد قطعی برق نیستیم.

وی با بیان اینکه در بحث هسته‌ای غنی سازی ۶۰ درصد را در صورتی امروز در دولت سیزدهم شاهد هستیم که در دولت قبل غنی سازی به زیر پنج درصد رسیده بود، گفت: در دولت رئیسی از عقب نشینی در برابر آمریکا با هر اخم ترامپ و اوباما، خبری نیست.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *