امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
وزیر کشور دولت روحانی در مراسم روز دانشجو سمنان؛

روحانی در جریان تمام امور گران شدن بنزین بود!

رییس جمهور به عنوان رییس دولت، رییس شورای عالی امنیت ملی و عضو جلسه شورای سران در جریان تمام امور بودند
کد خبر: 19130
زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ بعد از ظهر -
421 بازدید

وزیر کشور دولت روحانی در مراسم روز دانشجو سمنان؛

روحانی در جریان تمام امور گران شدن بنزین بود!

عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و در اولین سخنرانی رسمی خود بعد اتمام فعالیت به عنوان وزیر کشور دولت یازدهم و دوازدهم گفت:دشمنی و خصومت آمریکا با ایران هویتی است. آمریکا به عنوان سرمدار نظام لیبرالیستی و سرمایه داری به دنبال تصاحب موقعیت ژئوپلتیک ایران است.

 

وزیر کشور دولت روحانی در پاسخ به سوال یک دانشجو که پرسیده بود: آقای روحانی گفتند که من تازه صبح جمعه فهمیدم، به این دلیل که شما وزیر کشور وقت بودید آیا جناب آقای روحانی، اعضای محترم هیات دولت و استانداران وقت در رابطه با گرانی بنزین اطلاع داشتند یا خیر؟ گفت:

 

گران شدن قیمت بنزین تصمیم کل نظام بود و پیشنهادات مختلفی از لیتری پنج هزار تومان و حتی بالاتر هم بود ولی تصمیم گیری در جلسه شورای سران همان روش قیمت گذاری و سهمیه بندی بود که اعلام و اجرا شد.

 

در اجرا هم همه تدابیر اندیشیده شده بود چون پیش از آن سه چهار بار قرار بود اجرا شود ولی به دلیل عدم فراهم بودن شرایط اجرا نشد لذا در این مقطع همه آمادگی ها صورت گرفته بود و حتی پیش بینی برخی ناآرامی ها هم شده بود و تمام مسئولان امنیتی و انتظامی هم به صورت مکتوب و هم شفاهی اعلام آمادگی و کنترل هر نوع شرایطی را داشتندتصمیم به این بزرگ و مهمی نیاز به اطلاع و هماهنگی جامع در کشور داشت که در سطوح مختلف انجام شده بود.
رییس جمهور به عنوان رییس دولت، رییس شورای عالی امنیت ملی و عضو جلسه شورای سران در جریان تمام امور بودند
به دلیل حساسیت اعلام زمان اجرا مدیریت شد تا تجربه ناگواری که چند وقت پیش از آن اتفاق نیفتد، خاطرتان باشد یک نوبت قرار بود تصمیماتی گرفته شود و یک خبرگزاری بدون هماهنگی اعلام کرد قیمت بنزین افزایش می یابد که همین عجله و بی تدبیری و ناهماهنگی منجر به بروز مشکلات زیادی در توزیع بنزین و شلوغی جایگاههای پمپ بنزین و حتی تا مرز تنش و تشنج پیش رفت و نهایتا من با آقای زنگنه وزیر نفت تماس گرفتم و گفتم سریعا در اطلاعیه ای تکذیب کنند و تانکرهای سوخت به پمپ های بنزین برسانند، حتی در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد اعلام زودهنگام افزایش قیمت بنزین منجر به درگیری و آتش زدن برخی جایگاه ها شد لذا لازم بود زمان اعلام اجرای مصوبه سران مدیریت شود و خوشبختانه با این تدبیر تا عصر روز جمعه هیچ گزارش خاصی از تنش و درگیری و کمبود بنزین در سراسر کشور نداشتیم.
ولی با وجود همین تدبیر مدیریت زمان اجرا همه مسئولان مربوطه و حتی جایگاه داران اطلاع داشتند چون باید نرم افزارشان را به روز می کردند و تعداد زیادی از نیروهای انتظامی هم در جایگاهها از ساعتی قبل از اعلام حضور داشتند.
اظهارات رییس جمهور مبنی بر اینکه من صبح جمعه مطلع شدم متکی بر این استدلال بود که ایشان شب قبل از اجرا زودتر از ساعت اجرا خوابیدند و با توجه به تجارب قبلی احتمال می دادند بازهم به تعویق افتد لذا صبح جمعه که از خواب بیدار شدند متوجه اجرای خوب این مصوبه شدند و از این جهت گفتند صبح جمعه مطلع شدم.
تدابیر ارزنده و اجرای مصوبه به حدی خوب بود که روز جمعه(همان اولین روز اجرا) بدون هیچ مسئله ای به مناسبت روز مبعث به همراه مسئولان نظام و برخی مهمانان خارجی محضر رهبر معظم انقلاب بودیم و متاسفانه از غروب شاهد اتفاقاتی بودیم که شروع ناآرامی و اغتشاشات بود.

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *