امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
بازی با جان مردم به چه قیمتی!!؟!

آیا در سکوت محض دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان کرونا به سمنان رسیده است؟!!

چندی پیش برخی از مخاطبین پایگاه خبری پیام گوی سمنان با ارسال پیام و عکس های متعدد خبر از شلوغی بیش از حد بیمارستان کوثر و برخی از مطب های پزشکان متخصص سمنان دادند.
کد خبر: 20377
زمان انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ بعد از ظهر -
134 بازدید

بازی با جان مردم به چه قیمتی!!؟!

آیا در سکوت محض دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان کرونا به سمنان رسیده است؟!!

چندی پیش برخی از مخاطبین پایگاه خبری پیام گوی سمنان با ارسال پیام و عکس های متعدد خبر از شلوغی بیش از حد بیمارستان کوثر و برخی از مطب های پزشکان متخصص سمنان دادند.

 

یکی از مخاطبین با ارسال تصویری از مطب یکی از پزشکان متخصص ریه سمنان نوشت: چند روز بود فرزندم شدیدا سرفه می کرد تا به مطب دکتر … اومدیم و وقتی وارد شدیم دیدم جای نشستن نبود و همه سرفه کنان بر روی صندلی نشسته بودند که با تشخیص کرونا توسط دکتر روبرو می شدند و برخی از آن ها بستری می شدند.کاش مسئولین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش حداقل اطلاع رسانی می کردند تا بچه ها با ماسک مدرسه بروند و از همین الان پیشگیری کنند تا تجربه ۴ سال قبل دوباره تکرار نشه و بعد انتخابات اعلام کنند کرونا اومده!!

 

یکی دیگر از مخاطبان با ارسال عکسی از بیمارستان کوثر خبر از پر شدن تخت های این بیمارستان داد و نوشت: پدرم درگیر بیماری کرونا با علائم تب و لرز شدید شده که برای بستری به بیمارستان کوثر اومدیم و گفتند تخت خالی وجود نداره و بیمارستان سینا هم میگن پذیرش نداره!!! پدرم بیماری دیابت هم داره و ما موندیم چکار کنیم. خواهشا اطلاع رسانی کنین مردم مراقب باشند…

 

چندین پیام دیگر با همین مضمون برای ما ارسال شده که خبر از شیوع شدید زیر سویه جدید ویروس کرونا در سمنان دارد.

جایی که روز گذشته رئیس انستیتو پاستور ایران با اعلام رسمی خبر بازگشت کرونا به ایران گفت:سویه غالب کرونا در جهان سویه‌ای جهش یافته به نام جی‌ان‌وان است که حدود ۶۰ درصد در آمریکا شیوع دارد و در ایران نیز اولین مورد ابتلا به این سویه کرونا شناسایی شده است.

در همین رابطه مینو محرز نیز به شناسایی اولین نمونه ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا واکنش نشان داد و گفت : این زیر سویه برای گروه‌های پرخطر که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف ایمنی بدن هستند و خصوصا در سالمندان و کودکان می‌تواند خطرناک باشد.

علائم این زیرسویه شامل تب و لرز، سرفه، آبریزش بینی، کاهش اشتها، درد ماهیچه ای و همان علائم شایع بیماری‌های تنفسی است.

اما باید دید هدف دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از سکوت محض در برابر این ویروس چیست؟ آیا جان مردم ارزشی ندارد و لازم نیست تا در این اوضاع سخت معیشتی اطلاع رسانی کافی صورت گیرد تا مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی از ابتلا به این ویروس و پرداخت هزینه های درمانی و … تا حد امکان جلوگیری کنند؟!!

باید دید آیا مسئولان وزارت بهداشت دولت رئیسی به مانند وزارت بهداشت دولت روحانی (در چهار سال پیش همین ایام)، فردای برگزاری انتخابات خبر شیوع ویروس کرونا را اعلام خواهد کرد؟!! جایی که معاون وزیر بهداشت روحانی اخیرا اعلام کرد که کرونا پیش از اعلام وارد ایران شده بود، ولی ما تست نداشتیم که بدانیم کرونا آمده است!!

پایگاه خبری پیام گوی سمنان آماده انتشار جوابیه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان جهت تنویر افکار عمومی و رفع دغدغه بسیاری از مردم پیرامون سلامتی خودشان و خانواده هایشان می باشد.

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *