امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
نماز جمعه این هفته 04 اسفند 1402؛

با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۰۴ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 20437
زمان انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ بعد از ظهر -
362 بازدید

نماز جمعه این هفته ۰۴ اسفند ۱۴۰۲؛

با ائمه جمعه استان سمنان

سمنان

 

 امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر اینکه نامزدها و طرفداران آن‌ها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، گفت: نامزدها نباید وعده‌های غیرممکن و غیر قابل اجرا به مردم بدهند.

 

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان در مسجد امام (ره) ضمن اشاره به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: یکی از مهمترین توصیه‌ها و مطالبات ما نسبت به نامزدها و همچنین طرفداران آنها، رعایت اخلاق انتخاباتی است.

 

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات از دادن وعده‌های بی جا، غیر ممکن و غیر قابل اجرا به مردم خود داری کنند، افزود: بر همه نامزدها و طرفداران شأن است که تقوا را رعایت کنند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه نامزد و طرفداران شأن از تخریب دیگران خود داری کنند، تاکید کرد: نامزدها تلاش کنند تا برنامه‌های خودشان را به مردم بیان کنند.

مهدوی نژاد همچنین با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی سرمنشا قوانین اجرایی است و مجلس خبرگان اساس نیز کار رهبری نظام را تشکیل می‌دهد، گفت: حضور در انتخابات یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروز باید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه مشارکت بالا می‌تواند به اقتدار کشور کمک کند، بیان کرد: مردم ما با بصیرتی که دارند امسال نیز با حضور پای صندوق‌های رأی، مشارکت بالایی را رقم خواهند زد.

امام جمعه موقت سمنان بیان کرد: هر کشوری به نوشتن قانون خوب، اجرای درست و نظارت درست نیاز دارد و این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که بتوانیم نمایندگان خوبی را راهی مجلس کنیم لذا مشارکت بالا اهمیت ویژه ای دارد.

مهدوی نژاد با اشاره به اینکه شکل‌گرفتن مجلس قدرتمند با حضور نمایندگان اصلح میسر می‌شود، گفت: هر رأی مردم ما دارای اهمیت بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند که حضور مردم را بی فایده جلوه بدهند، گفت: باید از خودمان بپرسیم که در صورت مشارکت چه کسانی خوشحال و در صورت عدم مشارکت چه کسانی خرسند می‌شوند و این باید اساس مشارکت ما باشد.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه اگر صحنه انتخابات خالی باشد، دشمن خوشحال می‌شود، گفت: هیچ مسلمانی راضی به خرسندی دشمنان اسلام و صهیونیسم و آمریکا و … نیست.

 

شاهرود

امام جمعه شاهرود تحقق آب پایدار را مهمترین مطالبه مردم شهرستان دانست و گفت: اگر در سفر پیش‌روی دولت به استان سمنان، برنامه‌ای برای تحقق این مهم دیده نشده، به برنامه‌ها باید شک کرد.

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه اسفند ماه جاری شاهرود در مدرسه قلعه، با بیان اینکه دولت سیزدهم تلاش‌های مستمری را در بخش‌های مختلف دارد که قابل تقدیر است، تاکید کرد: مسائلی مانند ایجاد شغل، نهضت ملی مسکن، صنعت و.. خوب است اما اگر بنا باشد در یک موضوعی ۶۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شود اما سهم شاهرود صفر باشد، ما این را بی عدالتی می‌دانیم که نباید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از رئیس جمهور می‌خواهیم قبل از اینکه به استان سمنان بیایند، به صحبت دلسوزان گوش فرا دهند، تاکید کرد: اگر هیأت دولت در پیش‌نویس برنامه‌های سفر پیش رو به استان دیدند که چیزی درباره آب شاهرود وجود ندارد، باید به این برنامه‌ها شک کنند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اهمیت آب برای مردم شاهرود و بسطام بیان کرد: باید موضوع مهم آب شهرستان در مصوبات سفر باشد و اگر این نباشد بی عدالتی و جفا به مردم است.

امینی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه در دولت‌ها و مجلس‌های قبل بودجه فرهنگی کشور کاهش پیدا کرد و افراد حتی خجالت هم نکشیدند و توبه هم نکردند، تاکید کرد: نماینده‌ای تراز است که پیوست فرهنگی در کنار بودجه کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم ما نمایندگانی می‌خواهند که امانتدار، پاکدست و صادق و دلسوز به منافع شهرستان و استان و کشور باشند، افزود: نماینده اصلح در کنار قانون گذاری و نظارت بر اجرای درست قانون، باید به اسلام و انقلاب و ایران اهمیت بدهد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه نماینده مردم باید جهادی عمل کند، تاکید کرد: توجه به عدالت نسبی و مبارزه با بی عدالتی در سراسر کشور، از جمله دیگر ویژگی‌های یک نماینده اصلح است.

امینی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را عرصه‌های مهم برای مشارکت مردم دانست و تاکید کرد: نامزدها و طرفداران آنها نسبت به تخریب یکدیگر اقدام نکرده و تلاش کنند که مردم را به پای صندوق‌های بیاورند.

 

دامغان

امام جمعه دامغان گفت: شور و نشاط انتخابات در کنار رقابت بسیار خوب است اما نامزدها و طرفداران آن‌ها باید اخلاق انتخاباتی را با دقت رعایت کنند.

 حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان به میزبانی مصلای امام (ره) ضمن اشاره به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، تاکید کرد: از سیاه نمایی اجتناب کرده و تلاش کنند که برنامه‌های خودشان را بیان کنند.

وی با بیان اینکه نامزدها و هواداران آنها باید در طول ایام فعالیت تبلیغاتی اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، ابراز کرد: یکی از توصیه‌های ما به نامزدها و طرفداران آنها این است که در تبلیغات اسراف نکنند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه و رعایت اخلاق و تقوای الهی در تبلیغات نامزدها بسیار مهم است، گفت: نامزدها و طرفداران آنها از تخریب پرهیز کرده و تلاش کنند که مردم را به پای صندوق‌های رأی جذب کنند تا مشارکت بالا برود.

رستمیان با بیان اینکه نامزدها همچنین برای برون رفت از مشکلات برنامه ارائه کنند، گفت: حل مشکلات به منابع مالی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیازمند برنامه ریزی است که البته انجام آن هم از عهده یک نفر خارج است در نتیجه باید همه همراهی کرده و با هم در راستای اعتلای دامغان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات از سرمایه‌های نظام و انقلاب اسلامی است، گفت: مردم با بررسی و تحقیقات تلاش کنند کاندیدا اصلح را شناسایی و به او رأی دهند.

 

مهدیشهر

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قدرت ملی را افزایش می‌دهد، گفت: تحقق این مهم، امنیت کشور را تضمین می‌کند.

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن اشاره به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری بیان کرد: مردم امروز باید از خودشان سوال کنند که اگر ما رأی ندهیم، این عدم مشارکت ما پای صندوق‌ها به سود چه کسانی خواهد بود؟

وی با بیان اینکه برخی بر اساس گرانی‌های رخ داده اعلام می‌کنند که ما رأی نمی‌دهیم زیرا مشکلات زیاد شده است، افزود: شبکه اسرائیل فارسی زبان، مجاهدین خلق، سلطنت طلب، وهابی و شبکه‌هایی مانند اینترنشنال مردم را به رأی ندادن دعوت می‌کند و لذا اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند به حرف چه کسانی گوش فرا داده است؟

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه شهید همت می‌فرمود هر وقت در مناطق جنگی راه را گم کردید ببینید آتش دشمن کجا را می‌کوبد، همانجا جبهه خودی است، ابراز کرد: امروز تمام آتش دشمن روی انقلاب و ایران است و لذا دفاع مقدس، داعش، فتنه‌های داخل کشور و تحریم‌ها و … برای جدا کردن مردم از انقلاب است.

بارانی با بیان اینکه اگر مشارکت پایین باشد، معاندان خوشحال می‌شوند زیرا این برداشت را می‌کنند که مردم پشتوانه نظام اسلامی ایران نیستند، افزود: از عدم حضور مردم، آمریکا و اسرائیل و معاندان سود می‌برند و یقیناً هیچ مسلمانی دوست ندارد که این اتفاق رخ دهد.

وی با بیان اینکه مردم اگر در انتخابات شرکت کنند به امام راحل (ره) لبیک گفته‌اند که زحمات فراوانی برای انقلاب اسلامی کشیدند، گفت: امام (ره) فرمودند مردم در همه انتخابات حضور داشته باشند زیرا این حضور یک تکلیف شرعی است.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه وصیت نامه شهدای ما تماماً تکیه بر حضور مردم در صحنه‌ها دارد، تاکید کرد: حضور در انتخابات لبیک به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند حضور و مشارکت مردم یک تکلیف شرعی و سیاسی محسوب می‌شود.

بارانی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم قدرت ملی کشورمان را افزایش می‌دهد، افزود: قدرت ملی در هر کشور، امنیت آن کشور را تضمین می‌کند لذا حضور مردم و پشتیبانی مردم از نظام، سبب اقتدار و امنیت کشور و تحول در عرصه‌های مختلف می‌شود.

 

آرادان

امام جمعه آرادان با بیان اینکه مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در برهه کنونی بسیار مهم است، گفت: اصل مهم دیگر این است که مردم باید انتخاب خود را با دقت، همراه سازند.

حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به اعیاد شعبانیه، تاکید کرد: جشن‌های نیمه شعبان باید مردمی برگزار شود هر چند مدیران باید وظیفه خودشان را انجام دهند اما این مردم هستند که محوریت جشن‌ها را بر عهده خواهند داشت لذا مردم متدین ما بار دیگر علاقه خودشان را به امام عصر (عج) نشان خواهند داد.

وی ضمن اشاره به هفته وزارت اطلاعات، تاکید کرد: روز میلاد امام زمان (عج) از روی امام خمینی (ره) روز سربازان ایشان نام گذاری کردند تا به نوعی از مجاهدت‌های این مجاهدان گم نام و مظلوم تقدیر شود.

امام جمعه آرادان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم آذربایجان به خاطر راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن هم از مردم تشکر کردند و هم از تأمین کنندگان امنیت کشورمان تقدیر کردند زیرا امسال چندین تیم تروریستی قبل از روز ۲۲ بهمن و در همان روز، دستگیر و خنثی شدند.

شریفی نیا با بیان اینکه باندهای مخوف با مواد انفجاری گسترده قصد داشتند که برای مردم مشکل درست کردند و این سربازان گمنام امام زمان (عج) آنها را خنثی کرد، بیان کرد: وزارت اطلاعات و نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج دست در دست هم، امنیت کشورمان را تأمین کرده‌اند و لذا قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نوعی مدال افتخار برای این افراد است.

وی در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به حمله اسرائیل به غزه، تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرده که به از بین رفتن کودکان غزه، افتخار می‌کند لذا این سخنان از حلقوم کسانی بر می‌آید که خون خوار و جنایتکار باشد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه جنایت‌های اسرائیل باید محکوم شود، گفت: نظم جهانی در برابر این امر سکوت کرده و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، این نظم جهانی قابل دوام نیست زیرا بر پایه ظلم بنا شده است.

شریفی نیا به انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ابراز کرد: مسئولان و شورای نگهبان، ستاد انتخابات و فرمانداری‌ها و استانداری‌ها تاکنون با کمال امنیت و آرامش روندهای انتخابات را تا کنون به خوبی انجام داده‌اند و استان سمنان آماده یک حماسه آفرینی دیگر است.

وی با بیان اینکه انتخاب مردم باید با دقت باشد، تاکید کرد: مردم باید به برنامه نامزدها رأی داده و نامزدها نیز تلاش کنند تا برنامه‌هایشان را بیان کنند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه رأی مردم بسیار سرنوشت ساز است زیرا مردم هستند که می‌توانند صحنه‌ها را تغییر دهند و سرنوشت‌ها را رقم بزنند، تاکید کرد: باید پرسید که آیا بین مجلس ششم و یازدهم تفاوتی وجود ندارد؟ مردم ما بصیر و هوشیار هستند و در انتخابات به اصلح رأی خواهند داد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *