امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
مدیرکل هواشناسی استان سمنان؛

گرما و آلودگی مهمان آخر هفته هوای استان

جوی پایدار همراه با افزایش غلظت غبار و آلاینده‌ها در نیمه غربی و نواحی صنعتی و افزایش هفت تا ۱۰ درجه سانتیگرادی دمای هوا در پایان هفته برای این استان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: 20730
زمان انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ بعد از ظهر -
68 بازدید

مدیرکل هواشناسی استان سمنان؛

گرما و آلودگی مهمان آخر هفته هوای استان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: جوی پایدار همراه با افزایش غلظت غبار و آلاینده‌ها در نیمه غربی و نواحی صنعتی و افزایش هفت تا ۱۰ درجه سانتیگرادی دمای هوا در پایان هفته برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

 

ایرج مصطفوی افزود: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی افزایش غلظت غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش نسبی کیفیت هوا و وزش باد شدید برای پایان هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

 

این مسوول ادامه داد: سامانه بارشی خاصی در استان سمنان در روزهای پایان هفته فعالیت ندارد و با پایداری جوی غلظت آلاینده ها به ویژه در نقاط صنعتی افزایش خواهد یافت.

 

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اظهار کرد: از شنبه پیش رو بارش پراکنده باران و وزش باد همراه با تغییرهای جزیی دما در مناطق مختلف این استان پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی با اشاره به آمار جوی شبانه‌روز گذشته گفت: پرور در مهدیشهر با دمای هفت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و ایوانکی گرمسار با دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان سمنان بودند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: بیشینه و کمینه دمای شهر سمنان نیز برای روزهای پایانی این هفته به طور میانگین ۱۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *