امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
مدیرکل هواشناسی استان سمنان؛

ثبت توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر تا بارش‌ها طی هشدار هواشناسی سمنان

حسین‌آباد کالپوش میامی با ۳۸ میلیمتر بارندگی و شهمیرزاد با سرعت وزش باد به میزان ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت، رکورددار ناپایداری‌های جوی طی ۴۸ ساعت گذشته در قالب هشدار نارنجی بودند.
کد خبر: 20997
زمان انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳ بعد از ظهر -
92 بازدید

مدیرکل هواشناسی استان سمنان؛

ثبت توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر تا بارش‌ها طی هشدار هواشناسی سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: حسین‌آباد کالپوش میامی با ۳۸ میلیمتر بارندگی و شهمیرزاد با سرعت وزش باد به میزان ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت، رکورددار ناپایداری‌های جوی طی ۴۸ ساعت گذشته در قالب هشدار نارنجی بودند.

 

ایرج مصطفوی افزود: سرعت وزش باد در دامغان و گردنه آهوان سمنان نیز طی ساعات گذشته به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید.

 

وی ادامه داد: بارندگی در غالب نقاط استان سمنان طی ۴۸ ساعت گذشته ثبت و در برخی مناطق از جمله هیکو در مهدیشهر و اولنگ در شاهرود با بارش برف همراه شد، اما از امروز شنبه بیست و پنجم فروردین سامانه بارشی از این استان خارج می‌شود و دما روند افزایشی می‌یابد.

 

این مسوول ادامه داد: طبق بررسی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای طی روزهای آینده خبری از سامانه بارشی در غالب نقاط استان سمنان نیست، اما در ارتفاعات ناپایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته حسینان در دامغان با ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین و منطقه پرور مهدیشهر با یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان سمنان بودند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه بعدازظهر وزش باد شدید و نسبتا شدید در نقاط مختلف این استان طی روزهای آینده دور از انتظار نیست، گفت: بیشینه دمای ۱۷ و کمینه ۱۰ درجه سانتیگراد همراه با ورزش باد شدید و بارش پراکنده باران، رگبار و رعد و برق برای مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *