امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دستاورد جدید رئیسی در سفر به استان سمنان!!

نابودی پیاده‌راه امام سمنان بخاطر شلوغ بنظر رسیدن فضای استقبال؟؟!!

گویی ماجرا از عدم داشتن دستاورد فراتر رفته است و نه تنها آورده چشمگیری نصیب مردم استان نشده که سفر دوم داشته‌های پیشین مردم استان را هم با خطر مواجه کرده است
کد خبر: 21056
زمان انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶ قبل از ظهر -
181 بازدید

دستاورد جدید رئیسی در سفر به استان سمنان!!

نابودی پیاده‌راه امام سمنان بخاطر شلوغ بنظر رسیدن فضای استقبال؟؟!!

در حالیکه بسیاری از فعالان اجتماعی و سیاسی امار و ارقام منتشر شده در خصوص مصوبات دور اول سفر ابراهیم رئیسی به استان سمنان را ابهام‌آمیز و به دور از واقعیت میدانی ارزیابی می‌کنند و بطور بی‌سابقه‌ای این عدم باورپذیری در تمام شهرستان‌های استان یک شکل بنظر می‌رسد اما گویی ماجرا از عدم داشتن دستاورد فراتر رفته است و نه تنها آورده چشمگیری نصیب مردم استان نشده که سفر دوم داشته‌های پیشین مردم استان را هم با خطر مواجه کرده است.

 

سمنانی‌ها از وعده محقق نشده رئیسی در نشست خبری در خصوص حل مشکل انتقال آب خزر ناراحت‌اند و عنوان می‌کنند نه تنها مشکل انتقال آب خزر حل نشد که پروژه قانونی و دارای ردیف بودجه سد فینسک که در حوزه سرزمینی استان قرار دارد و از داشته‌های مردم بود هم به محاق رفته است.

 

یا وضعیت موزه مرکز استان که در حال ساخت بود و بعد از سفر دور اول نه تنها پیشرفتی نداشت که متوقف شد و گفته می‌شود که پیمانکار هم ندارد وضعیت کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان هم که چندین بار افتتاح شد و حداقل دوبار با دستور شخص رییسی (یکبار به عنوان رییس قوه قضاییه و یکبار به عنوان رئیس جمهور) بازگشایی شد، داستان مثنوی هفتاد من شده است.

 

پروژه مسکن ملی هم که کارگزاران دولت سر و صدای زیادی درباره آن به راه انداخته بودند هم گویی وضع مشابهی دارد و اندک مسکن در حال ساخت نیز یا پروژه‌های نیمه تمام دولت قبل است و یا مرتبط با شرکت‌های تعاونی مربوط به برخی نهادها که برای کارکنان خود در حال تهیه مسکن هستند.

آمار احیای واحدهای راکد تولیدی استان هم دچار ابهام است و علیرغم طرح چندین مرتبه‌ای در رسانه‌ها توسط دولتی‌ها بی‌پاسخ مانده است.

وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سمنان، پروژه‌های قطب دامپروری در مهدیشهر، پروژه‌های سرخه هم مشخص نیست که چه شد.

دامغانی‌ها هم بشدت از عدم شروع به ساخت بیمارستان دوم و مهم‌تر از آن راه‌اندازی بیمارستان رضایی بعنوان مرکز درمانی درون شهر و مورد استفاده عموم مردم نالان‌اند، نصب بنرهایی با موضوع ساخت جاده دامغان به معلمان ( آنگونه که در فضای خبری استان گفته می‌شود توسط استانداری سمنان) هم داغ تازه‌ای بر دل دلسوزان این شهرستان شد.

فعالان گرمسار و آرادان و شاهرود و میامی هم کم و بیش نظرات مشابهی نسبت به تحقق مصوبات دور اول سفر دارند.

اما شاید عجیب‌ترین نکته در این میان تخریب پیاده‌راه امام سمنان به شکل شبانه باشد که مشخص نیست به دستور چه کسی انجام شده است.

البته با توجه به پیش‌بینی استقبال کمرنگ از هیات دولت در مرکز استان علیرغم همه اقداماتی که در نوع خود بینظیر است مانند تماس با کارخانه‌ها برای به خیابان آوردن کارگران و یا تماس با هیات‌های ورزشی و برخی مدارس و… تغییر محل استقبال از محل همیشگی یعنی استادیوم تختی به فضای محدود مسجد امام خمینی قابل درک است اما آنچه غریب و دور از ذهن است پر کردن شبانه جوی‌های آب پیاده‌راه امام با شن و ماسه و خاک و جمع‌کردن گلدان‌ها و نیمکت‌ها و… و به نوعی تخریب داشته‌های مردم این شهر است.

پیاده‌راه امام با سرمایه مردم و توسط شهرداری ساخته شده است حتی اگر به فرض محال بعد از سفر به وضعیت اولیه برگردانده شود (که به عقیده نویسنده بعید است) این اسراف و هدر دادن بیت‌المال فقط برای شلوغ نشان دادن فضای استقبال با کدام وجدان و اخلاق و انصافی سازگار است؟

البته به اعتقاد کاربران شبکه های اجتماعی بسیار خوب بود تا تیم رییس جمهور ورزشگاه تختی یا ولایت سمنان را انتخاب می کردند تا علاوه بر نمایش واقعی و مقایسه تعداد استقبال کنندگان در فضایی همانند روسای جمهور گذشته؛ با شاهکار مدیریتی مدیران منصوب خودشان هم از نزدیک آشنا می شدند و می دیدند که چه بلایی بر سر فضاهای ورزشی مرکز استان آوردند و به گفته کاربران فضای مجازی زمین چمن در قلب سمنان را به چراگاه گوسفندان تبدیل نموده اند!!!

خلاصه آقای دولت مدعی مردمی و ساده‌زیست بودن، از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده داشته‌هایمان را برای نمایش و شوآف‌های سیاسی‌تان تخریب نکنید!!

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *