امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
هزینه نجومی شهرداری سمنان برای استقبال از رئیسی!!

هزینه نجومی شهرداری سمنان برای استقبال از رئیسی!!

 شهرداری سمنان برای سفر رئیس جمهور ۸۹۰ میلیون تومان هزینه کرد اما کدام پروژه به شهرداری‌ سمنان مربوط می‌شد؟
کد خبر: 21394
زمان انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴ بعد از ظهر -
100 بازدید

هزینه نجومی شهرداری سمنان برای استقبال از رئیسی!!

هشت میلیارد و نهصد میلیون ریال هزینه کرد شهرداری سمنان !!

مهدی خراسانیان رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در نطق پیش از دستور جلسه روز گذشته این شورا به هزینه کرد شهرداری سمنان در مراسم استقبال از رئیسی اشاره کرد و با انتقاد از این سفر گفت: شهرداری ۸۹۰ میلیون تومان هزینه کرد اما کدام پروژه برای شهرداری بود؟!!

 

بخش‌هایی از نطق پیش از دستور رئیس شورای شهر سمنان را در ادامه می‌خوانید:

 

اینکه مثلا وزیر کشور حکم شهرداران مراکز استانها را امضا میکند به معنای این نیست که وزیر میتواند آنها را مدیریت کند، تغییر شهرداران قانونا فقط برای عهده اعضای شورای شهر است.

 

یکی از مواردی که بارها و بارها مشاهده شده برخی افراد در خصوص آن اطلاعات غلط به مردم میدهند و بعضی وقتها آنقدر تکرار می‌کنند که خودشان هم باور میکنند، موضوع پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها است.

در قانون گفته شده عوارض سهم شهرداریها جزو درآمدهای دولت نیست لذا اینکه گفته شود مالیات بر ارزش افزوده را دولت به شهرداریها پرداخت کرده درست نیست، چون اساسا این مبالغ درآمد دولت به حساب نمی‌آیند!

چرا برخی افراد به دروغ میگویند اگر ما سهم ارزش افزوده را به شهرداریها نمیدادیم شهرداریها حتی نمی‌توانستند حقوق پرسنل خود را هم بدهند؟!

مگر وقتی پول خود را در بانک می‌گذاریم، موقع برداشت پول رئیس بانک می‌تواند بر سر ما منت بگذارد و بگوید اگر پولتان را نمیدادیم در خرج خودتان هم مانده بودید؟ شما وظیفه دارید پول ما را به ما پرداخت کنید!

 شهرداری سمنان برای سفر رئیس جمهور ۸۹۰ میلیون تومان هزینه کرد اما کدام پروژه به شهرداری‌ سمنان مربوط می‌شد؟

 در جریان سفر رئیس جمهور حتی جای شهردار سمنان در کنار فرماندار هم نبود!

 

پ ن ۱ : در حالی رئیس شورای شهر سمنان از هزینه کرد ۸۹۰ میلیون تومانی شهرداری برای استقبال از رئیسی خبر می دهد که با یک جمع و تفریق ساده می توان گفت که سفر رئیس دولت محرومان به سمنان میلیاردها تومان هزینه داشته است!!

پ ن ۲: شورای شهر سمنان باید شفاف نماید که چگونه و از چه ردیفی از بودجه به شهرداری اجازه خرجکرد چنین مبلغی از پول مردم را داده است؟!

پ ن ۳: باید از رییس شورای شهر که از قضا رییس دفتر نماینده مجلس (سمنان، مهدیشهر و سرخه) نیز می باشد پرسید، آیا ایشان نگران محل نشستن شهردار در کنار فرماندار سمنان بوده یا نگران هزینه کرد هنگفت شهرداری از بیت المال و پول مردم برای استقبال از رئیس جمهور مطبوعشان!!

پ ن ۴: از سوی دیگر باید منتظر ماند و دید آیا مسئولین استانداری سمنان نسبت به شفاف سازی هزینه کرد سفر اقدام خواهند نمود یا این موضوع هم به مانند خیلی از موضوعات دیگر از جمله اعلام اسامی واحد های تولیدی احیا شده به خاطره ها خواهند پیوست؟!!!

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *